Herkenbare horeca bordjes: “De directie stelt zich niet aansprakelijk voor vermissing of diefstal van jassen en tassen.” Iedereen, inclusief de ondernemer, weet dat juridisch het tegendeel waar is. Je geeft je jas in bewaring en hoort hem altijd terug te krijgen. Waarom dan die bordjes?

Geef gedoe uit handen

Uiteraard wil een ondernemer zo min mogelijk gedoe wanneer er iets fout gaat. Voor veel problemen is gelukkig een aansprakelijkheid verzekering. Dan pakt een derde partij de afhandeling op. Zo kan jij gewoon weer verder ondernemen. Alleen heeft verliezen en vergoeden van jassen vaak een negatieve invloed op je premie.

Goed in fouten maken

Daar zit de kern van mijn vraag. Wanneer ik zo’n waarschuwing lees, denk ik meteen aan de mogelijkheid dat de horecazaak blijkbaar vaak jassen verliest. Een bedrijf dat zijn proces op orde heeft zal minimaal fouten maken. Misschien zou de ondernemer daar eens aandacht aan moeten besteden? Dan is zo'n bordje overbodig.

Struisvogel bij miskleun

In enkele horecazaken benoemen ze zelfs dat het betreffende wetsartikel niet geldig is als jij je jas afgeeft. Uiteraard hebben ze juridisch geen poot om op te staan. Toch maken ze mij heel duidelijk dat ze er niet zijn om mij te helpen als zij een fout maken. Waar sta je dan voor als ondernemer? Je helpt mij allen wanneer het toevallig goed gaat?

Jouw ware gezicht

Fouten horen bij ondernemen. Steek nou eens echt tijd in die kleine fouten waar klanten last van hebben. Of laat iemand anders dat doen. En sta juist klaar met hoge service als het eens anders loopt dan beloofd. Die service onthouden mensen veel liever dan het verlies van een jas.

MKB Groei Gemak helpt met verbeteren van klantprocessen.

Passie voor MKB

Ik word heel blij wanneer ik help bij het behalen van succes. Vertel jij mij jouw ambitie?

Bel 06 46 21 63 91