Soms snap ik er niets van. Dan zie ik mensen producten en diensten links laten liggen die toch echt perfect aansluiten op hun vragen en behoeften.

Dat is niets voor mij

In die situaties zie ik marketeers enorm veel moeite doen om een nieuwe doelgroep binnen te halen. De product markt combinatie lijkt zo succesvol en toch blijft deze groep dan onbereikbaar. Hoe ga je daar mee om?

Een veilige tussenstap

Wat doe je wanneer een locatie door een rivier onbereikbaar is? Dan bouw je een brug of een stepping stone, om in kleinere stapjes toch je doel te bereiken. Moeilijke doelgroepen zijn via zulke tussenstappen toch te benaderen. Vaak gaat dat via ambassadeurs of samenwerkingspartners die al iets dichterbij jouw target staan.

Gratis voor de ghetto

De casus van Adidas is een veel genoemd voorbeeld. Het schijnt dat zij, begin 1980, jongeren hun sportschoenen dagelijks wildenlaten dragen. Dit wás nog niet normaal. Het schijnt dat ‘gangleaders ’uit de ghetto van Adidas gratis kleding kregen. Zij werden de ambassadeurs. Hun volgers kopieerder deze stijl. En niet kort daarna volgden vele andere jongeren.

Probeer een pilot

Heb jij een doelgroep die nu blijkbaar nog een brug te ver is? Dan is het wijs om pilots te draaien met mensen of organisaties die nu al wel goed contact hebben met jouw targets. Het vraagt lef en daadkracht om andersoortige partijen te benaderen. Niet iedereen stapt elke dag op een gangleader af.

Inleven levert succes

Een deel van die projecten is mogelijk niet succesvol. Maar door veel en nauw contact met je potentiele klanten en hun helden krijg jij genoeg inzicht om hen uiteindelijk  toch te verleiding tot jouw product of dienst.

MKB Groei Gemak helpt bij het vinden en verbinden met moeilijke doelgroepen.

Passie voor MKB

Ik word heel blij wanneer ik help bij het behalen van succes. Vertel jij mij jouw ambitie?

Bel 06 46 21 63 91